احمد زنده روح در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به جدایی از باشگاه ماشین سازی تبریز در نقل و انتقالات زمستانی و پیوستن به گل گهر سیرجان اظهار داشت: اول از هرچیزی وظیفه ام هست که از باشگاه ماشین سازی و هواداران این تیم تشکر کنم که در این 2، 3 ساله به من کمک کردند تا بتوانم روزهای خوبی داشته باشم و پیشرفت کنم. در نقل و انتقالات باشگاه گل گهر سیرجان و شخص مجید جلالی به من پیشنهاد دادند تا به این تیم بروم. در نهایت توافق 3 جانبه بین من و 2 باشگاه صورت گرفت و قرار شد با این انتقال موافقت شود و این اتفاق افتاد.
 
وی افزود: برای جدایی من از ماشین سازی، همه ی جوانب در نظر گرفته شد تا هیچ یک از طرفین متضرر نشوند. این انتقال طوری بود که هر 3 طرف سود بردند. شرایط اقتصادی ماشین سازی طوری بود که تحت فشار بودند. من سعی کردم جوری کمک کنم که بتوانند بخشی از مشکلات را حل کنند. حتی سعی کردم بخشی از طلب خود را که نزدیک 400 میلیون در این 2، 3 ساله بود، به این باشگاه ببخشم. فکر می کنم مبلغ قابل توجهی هم بابت رضایت نامه ی من از گل گهر دریافت کردند.نمی دانم مبلغ دقیق رضایت نامه ام چقدر بوده که از گل گهر گرفته اند اما می دانم مبلغ قابل توجهی بوده است. با این مبلغ و طلب هایی که بخشیدم، فکر می کنم باشگاه ماشین سازی توانست مبلغ خیلی خوبی نفع ببرد.
 
هافبک دفاعی سابق ماشین سازی تصریح کرد: گلگهر سیرجان تیم شهرم است و دوست داشتم در این شرایط سخت به آنها کمک کنم. امیدوارم این اتفاق بیافتد تا هم تیم گل گهر جان بگیرد و هم من بتوانم پیشرفتم را در این تیم نیز ادامه دهم. به هرحال برخی برنامه ریزی هایی صورت گرفته و امید دارم که همه چیز در آخر فصل آن طور که پیش بینی کردیم، رقم بخورد. به هرحال این انتقال برای من ریسک و چالش بزرگی است. از تیم میانه ی جدول به تیمی رفته ام که شرایط خوبی در نیم فصل اول نداشته و باید برای بقاء بجنگد. برای ما بازیکنان جدیدی که به این تیم اضافه شدیم، یک چالش جدیدی است و امیدوارم بتوانیم با بازیکنانی که در این تیم تلاش کردند، خوب کار کنیم و تیم در لیگ حفظ شود. بودن گل گهر در لیگ برتر نه تنها به فوتبال استان بلکه به فوتبال ایران می تواند کمک کند.
 
احمد زنده روح گفت: هدف این است که گل گهر در لیگ برتر بماند. بازیکنانی که جذب شدند، یعنی اینکه باشگاه می خواهد به هدفش برسد. امیدوارم این کار سخت را بتوانیم با کمک همه ی عوامل انجام دهیم. در نیم فصل دوم کار سختی در پیش داریم و از همان ابتدا هر بازی برای ما حکم فینال دارد. واقعا امتیازگرفتن در نیم فصل دوم سخت می شود. به قول فوتبالی ها دروازه ها کوچک می شود. هر تیمی دوست دارد امتیاز جمع کند. حاصل کار یک سال تمرین و تلاش در این نیم فصل مشخص می شود. برخی تیم ها برای بقاء و برخی برای قهرمانی و کسب سهمیه ی آسیایی تلاش می کنند. در این شرایط تیمی که کمترین اشتباه را بکند، می تواند به موفقیت برسد. مطمئنا با مجموعه و کادر فنی بادرایتی که گل گهر دارد، می توانیم به موفقیت برسیم.
 
وی در خصوص عملکرد خود در نیم فصل اول خاطرنشان کرد: با اینکه در پست هافبک دفاعی بازی می کنم اما توانستم در کورس آقای گلی قرار بگیرم. گل زدن را دوست دارم. باید از تمام همبازیانم در تیم ماشین سازی تشکر کنم. امیدوارم باشگاه گل گهر هم مثل ماشین سازی، به روند روبه جلوی من کمک کند تا پیشرفت کنم. بیشتر گل های خودم را با پنالتی زدم و 2 گل فقط روی ضربات ایستگاهی با ضربه ی سر زدم. کادر فنی موقع ضربات آزاد به من اختیار داده بود تا به مهاجمین اضافه شوم.
 
احمد زنده روح در خصوص کیفیت نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال افزود: یک سری مشکلات باعث شده تا تیم ها کیفیت باثباتی نداشته باشند. ماشین سازی در مجموع خوب نتیجه گرفت که اگر برخی مشکلات نبود، قطعا نتایج بهتر هم می شد. مشکل مالی مهمترین چالش فوتبال ماست. همه ی تیم ها در مقطعی دچار افت شدند و دقیقا هم مقطعی اتفاق افتاده که تیم ها مشکل مالی یا روحی روانی داشته اند. امیدوارم همه ی مشکلات برطرف شود و همه از فوتبال و لیگ برتر ما لذت ببرند.